گروه ایده پردازان ریناس - مشاور و مجری متخصص تولید اسباب بازی

مشاور و مجری تولید اسباب بازی

ما بهترین راه حل برای کسب و کار شما هستیم

گروه ایده پردازان ریناس می تواند از ایده پردازی تا طراحی و تولید محصول اسباب بازی، در کنار یک تیم کاملا حرفه ای و مجرب و با بیش از 10 سال سابقه در این حوزه به عنوان یک مشاور و یا مجری متخصص در امر تولید اسباب بازی در کنار شما باشد.

۵ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یک کسب وکار، نیاز به تدوین استراتژی و برنامه های بازاریابی دارد تا بتواند پس از مطالعه بازار، مخاطب هدف خود را انتخاب کرده، جایگاه خود را میان رقبا تعریف کند و وجه تمایز خود را به مخاطبان بنمایاند.

اینجاست که بهره مندی کسب و کار از یک مدل آمیخته بازاریابی میتواند مهمترین نقش در ارتقاء فروش محصول را ایفا کند.

بطور کلی مدل آمیخته بازاریابی در ساده ترین حالت برای یک کسب و کار مشخص میکند که چه محصولی را در چه جایی به چه قیمتی و با چه تبلیغاتی به فروش برساند.

با توجه به اهمیت این موضوع دانش فنی بهره مندی از مدلهای آمیخته بازاریابی، تبلیغات، برندینگ و ارتباط با مشتری به عنوان فناوریهای تدوین استراتژی ها و برنامه های بازاریابی در اینجا دسته بندی شده اند.

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس (rinasgroup.ir)

https://rinasgroup.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8/

 

  • گروه ایده پردازان ریناس
  • ۰
  • ۰

این دانش، شامل فرآیند ذائقه سنجی و بازارسنجی است که فناوری های لازم برای ذائقه سنجی شامل شناسایی مخاطب هدف،جمع آوری داده ها، تحلیل اطلاعات و فناوری های داده کاوی و فناوری های بازارسنجی شامل دانش تحلیل روند بازار، شناسایی رقبا و تحلیل سهم بازار و فناوری های مربوط به هوش کسب و کار است.

یکی از دغدغه های همیشگی صنعت اسباب بازی و تمامی صنایعی که مخاطب آن، کودکان و نوجوانان هستند،تفاوت بین خریدار و مصرف کننده است.

اسباب بازی توسط بزرگسالان خریداری ولی توسط کودکان و نوجوانان مصرف میشود.

شناسایی ذائقه هر دو طیف با علایق و دغدغه های کاملا متفاوت از هم یکی از چالش هایی است که کسب و کار با کسب دانش فنی مطالعه بازار میتواند تولید خود را به سمت و سوی مناسبی سوق دهد.

 

  • گروه ایده پردازان ریناس
  • ۰
  • ۰

 اسباب بازی های غیرالکترونیکی به دو گروه عمده  شیمیایی و غیر شیمیایی ( مکانیکی و…) تقسیم بندی شده اند.  اسباب بازی های غیرالکترونیکی شیمیایی براساس ویژگی های شیمیایی مواد انتخابی برای تولید، دسته بندی شده اند که همین ویژگی، وجه تمایز و  ارزش افزوده اسباب بازی تولید شده است. ویژگی های در نظر گرفته شده شامل  پایداری،  چسبندگی،  خوراکی بودن،  قابلیت تغییر رنگ داشتن،

قابلیت تغییر شکل خاص و  افنجاری و واکنشی بودن است.

 اسباب بازی های غیرالکترونیکی غیر شیمیایی بر اساس جنس مواد که برای تولید آن به کار رفته از یکدیگر متمایز شده اند. البته پر واضح است تعدا کثیری از اسباب بازی ها از چندین جنس ماده اولیه مختلف ساخته میشوند ولی در اینجا منظور ماده اصلی است که اسباب بازی توسط آن ساخته شده است.

بر این اساس دانش فنی تولید محصولات  کاغذی و مقوایی،  پلاستیکی،  چوبی،  فلزی،  پارچه ای و  شیشه ای برای این بخش در نظر گرفته شده است. تنوع فناوری های تولید مورد نیاز در هر یک از این مواد – که معمولا مختص یکی دیگر از صنایع است- باعث میشود تا بیش از این، فناوری های لایه های پایینتر مورد توجه قرار نگیرد.

  • گروه ایده پردازان ریناس
  • ۰
  • ۰

سرعت و نفوذ فناوری های اطلاعات و ارتباطات در صنایع گوناگون، در صنعت اسباب بازی نیز تاثیر بسزایی داشته است. در چند سال اخیر تحولات ویژه ای هم در فرآیندهای تولید و هم در نوع اسباب بازی های تولید شده رخ داده به گونه ای که دسته بندی های جدیدی همانند اسباب بازی های فناورانه را نیز میتوان به دسته بندی های سنتی اضافه کرد. کاهش هزینه های تولید قطعات الکترونیکی و تنوع بالای آنها مزید بر این علت شده است. جذابیت و گسترش تصاعدی بازی های ویدئویی بخصوص بازی های موبایلی، صنعت اسباب بازی را بسیار تحت الشعاع قرار داده تا جایی که تولیدکنندگان

اسباب بازی را بر آن داشته تا با استفاده از ظرفیت های ابزار دیجیتالی که تقریبا در دسترس همگان است، اسباب بازی هایی را تولید کنند که هم کارکردهای سنتی خود را حفظ کنند و هم از جذابیت های نوین بهره مند شوند.

دراینجا اسباب بازی الکترونیکی که دربر گیرنده اسباب بازی های سنتی الکترونیکی و فناورانه است، از حیث فناوری های مربوط به منبع انرژی، فناوری های اتصال الکترونیکی میان اجزای اسباب بازی، فناوری های اتصال بیرونی با ابزار دیجیتالی دیگر، قابلیت برنامه پذیری توسط کاربر، فناوری های هوش مصنوعی، بهره مندی از سنسورهای مختلف و سیستم های پخش (نور، صدا و تصویر) تقسیم بندی شده اند. قاعدتا این بخش از درخت فناوری اسباب بازی سال به سال با تحول مواجه خواهد بود و بر شاخ و برگ آن افزوده خواهد شد.

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس (rinasgroup.ir)

https://rinasgroup.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c/

 

 

  • گروه ایده پردازان ریناس
  • ۱
  • ۰

امروزه مطالعات بازار و بازاریابی مقدم بر تولید و گاهی راه اندازی کسب و کار است. به همین دلیل، اگر کسب و کار بنای ارائه خدمات یا تولید کالایی را دارد،در وهله نخست باید به مطالعه بازار و تحقیق بازاریابی توجه نماید. با اینکه بازاریابی مفهوم جامع تری است که بر زنجیرها رزش احاطه دارد و باید به عنوان یک فرآیند پشتیبان در نظر گرفته شود، ولی به دو دلیل در اینجا بازاریابی در کنار توزیع و فروش در زنجیره ارزش صنعت اسباب بازی قرار گرفته است.

اول آنکه ظهور و بروز جنبه های اصلی بازاریابی در توزیع و فروش بیشتر دیده میشود و دوم آنکه در اینجا سعی شده هر بخش از زنجیره ارزش به گونه ای درنظر گرفته شود که یک کسب و کار بتواند مستقلا به یکی از این بخشها بپردازد.

همانگونه که هم اکنون نیز در صنعت اسباب بازی توزیع کنندگان بسیاری وجود دارند که بازاریابی و توزیع و فروش اسباب بازی تولیدکنندگان را بر عهده دارند.

با توجه به مواردی که ذکر شد، فناوری های بازاریابی، توزیع و فروش در سه بخش کلی دانش فنی مطالعه بازار، دانش فنی تدوین استراتژی و برنامه های بازاریابی و دانش فنی طراحی، اجرا و مدیریت کانال های توزیع تقسیم بندی شده است.

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس (rinasgroup.ir)

https://rinasgroup.ir/%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c%d8%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b9-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d8%b3%d8%a8/

  • گروه ایده پردازان ریناس