این دانش، شامل فرآیند ذائقه سنجی و بازارسنجی است که فناوری های لازم برای ذائقه سنجی شامل شناسایی مخاطب هدف،جمع آوری داده ها، تحلیل اطلاعات و فناوری های داده کاوی و فناوری های بازارسنجی شامل دانش تحلیل روند بازار، شناسایی رقبا و تحلیل سهم بازار و فناوری های مربوط به هوش کسب و کار است.
یکی از دغدغه های همیشگی صنعت اسباب بازی و تمامی صنایعی که مخاطب آن، کودکان و نوجوانان هستند،تفاوت بین خریدار و مصرف کننده است.
اسباب بازی توسط بزرگسالان خریداری ولی توسط کودکان و نوجوانان مصرف میشود.
شناسایی ذائقه هر دو طیف با علایق و دغدغه های کاملا متفاوت از هم یکی از چالش هایی است که کسب و کار با کسب دانش فنی مطالعه بازار میتواند تولید خود را به سمت و سوی مناسبی سوق دهد.